Czy potrzebujesz logo?
Potrzebujesz znaku, ponieważ z nim będzie Ci łatwiej osiągać sukcesy.
W zalewie informacji dobry logotyp jest pewnym skrótem myślwoym i wyróżnikiem. Jest obietnicą i potwierdzeniem jakości. Czy można z niego rezygnować? Można. Ale inwestycja w projekt znaku graficznego może przyczynić się do osiągnięcia sukcesu na rynku.
Logotyp pozwala w łatwy sposób skojarzyć produkt, usługę lub firmę. Jest informacją dla Klienta pozwalającą na ich odróżnienie od konkurencji, pozwala także łatwiej skojarzyć firmę lub instutycję.
Układ słowno-graficzny może być łatwiej dostrzezony i szybciej skojarzony niż wyłącznie napis.
Dodatkowo logotyp pełni rolę pewnego certyfikatu - łączy produkty i usługi z firmą. Klienci patrząc na przedmioty oznaczone brandem z tym samym znakiem graficznym zakładają, że produkty są porównywalnej jakości i również spełnią ich oczekiwania, bo gwarantuje to ten sam twórca / producent. Poprzednie doświadczenia, czy nawet widziane reklamy z danym znakiem graficznym powodują automatyczną, szybszą reakcję w momencie, kiedy Klient dostrzeże znak na budynku firmy, katalogu, czy opakowaniu na półce sklepowej.
Dlaczego warto zaprojektować znak właśnie u mnie?
Projektowane przeze mnie logotypy są atrakcyjne, nowoczesne, symbolizują właściwe wartości i ułatwiają zapamiętanie.
Moje logotypy cieszą oko. I pomagają odnieść sukces.
Znak graficzny stanowi ważny element komunikacji z Klientem. Definiuje i wyróżnia, a także sugeruje charakter, właściwości, kategorię.
Projektując logotyp staram się oddać ulotne wrażenia, odczucia, przekaz emocjonalny danej marki, firmy czy usługi na równi z merytoryczną treścią.
Dzięki temu powstają projekty znaków, które odbiorcy rozumieją i zapamiętują.
Już w pierwszej chwili są pozytywnie nastawieni do brandu, czy do firmy. Wiedzą, czego mogą się spodziewać, podświadomie rejestrując kolory, kształty, niuanse w budowie liter, subtelne elementy graficzne.
Moje znaki to po prostu kawał dobrej, przemyślanej roboty, łączącej denomenalny design z mistrzoską strategią.
Są najlepsze. A Ty zasługujesz na najlepsze.
Czy możesz zastrzec logotyp?
Zamówiony u mnie znak graficzny możesz zastrzec, ponieważ będzie przygotowany specjalnie dla Ciebie.
Zaprojektowany przeze mnie znak graficzny jest dziełem orginalnym i przygotowanym wyłącznie dla Ciebie. Logotyp otrzymujesz wraz z preniesieniem autorskich praw majątkowych, zatem możesz nim swobodnie dysponować.
Jako właściciel znaku możesz go zastrzec np. samodzielnie, bezpośrednio w Urzędzie Patentowym.
A co ze znakami gotowymi, sprzedawanymi np. w serwisach internetowych?
Ogromna większość logotypów pochodzących z polskich i zagranicznych serwisów oferujących gotowe, od razu do pobraniaa projekty w niskich cenach przenosi na użytkownika wyłącznie licencję.
Kupiony w ten sposób znak tak naprwdę nie stanowi Twojej właśności. Możesz go tylko używać.
Nie może podlegać zastrzeżeniu. Co więcej, może się tak zdarzyć, że firma z Twojej branży może skorzystać z tego samego, gotowego znaku np. do oznaczenia swoich produktów. I niestety nie będziesz mógł mieć o to pretensji, nawet, jeśli zaczęła używać znaku później niż Ty.
Co to jest Księga Znaku?
To znak, jego warianty i reguły jego używania.
Zaprojektowany znak jest podstawą do budowania odpowiedniej komunikacji wizualnej. Pozwala wyróżnić firmę na rynku, spiąć portfolio produktów, ułatwia promocję i jest podstawą do późniejszego kojarzenia.
Jego dokładny opis kszrałtu i kolorystyki wraz z ewentualnymi uproszczonymi wariantami z mniejszą ilością szczegółów, znaki jednokolorowe, czyli monochromatyczne, achromatyczne, czyli czarno-białe, dodatkowe warianty pionowe lub poziome umieszczone są w specjalnym dokumencie zwanym Księgą Znaku.
Dodatkowo w księdze znajdziesz zasady używania znaku, informacje gdzie i w jakim otoczeniu powinno się znaku używać, jakie jego użycie jest niewłaściwe. Co można, a czego nie można robić ze znakiem.
Księga Znaku jest nieodzowna w przypadku większych firm, dla których elementy identyfikacji, takie jak druki, reklamy, oznakowania zewnętrzne itp. przygotowywane są przez różne podmioty.
Mając zbiór reguł dotyczący znaku są w stanie pracując niezależnie od siebie zachować spójność grafiki firmy. Niestarannie odwzorowowane logo, niedopasowana kolorystyka, brak odpowiednich marginesów, proporcji, wielkości powoduje u osób stykających się z produktem lub firmą niemalże aotomatycznie niższą ocenę. Zaburzenia estetyki przekazu mogą mieć też wpływ na zaufanie, jakim jest on obdarzany. Warto zatem pilnować, aby logotyp był odwzorowywany rzetelnie i zgodnie z zamierzeniami projektanta.
Znak dla osoby indywidualnej, człowiek jako marka.
Coraz więcej osób inwestując w swój rozwój osobisty uświadamia sobie, że jako człowiek zaczynają tworzyć własną markę.
Przekonują do siebie wiedzą, umiejętnościami, doświadczeniem, rzetelnością, uczciwością czy termionowścią. Chcą, aby stykające się z nimi osoby zapamiętały je i łatwo kojarzyły z ich dorobkiem.
Dobrym pomysłem jest w takim wypadku inwestycja w przygotowanie własnego logotypu, opartego na przykład o imię i nazwisko czy też pseudonim.
Taki orginalny znak pozwala na oznaczanie swojego dorobku i budowanie marki.
Takie projekty są coraz częściej zlecane. Szczególnie w nowych mediach, gdzie jest ważne kojarzenie ludzi, ale najczęciej brakuje kontaktów osobistych, gdzie wyróżnikiem człowieka staje się jego twarz, sylwetka, ubiór, zachowanie, postawa, sposób mówieia i brzmienie głosu.
Logotypy dla indywidualnych osób zyskują na popularności. Rozważ, czy nie warto, abym zaprojektowała Twój własny znak dla Ciebie.
Ile kosztuje logo?
Kilka czynników znacznie zmienia koszty przygotowania znaku.
Na cenę projektu znaku graficznego ma wpływ ilość pracy, która potrzebna jest na jego przygotowanie.
Koncepcja znaku musi uwzględniać charakter produktu lub firmy. Trudniej zaprojektować znaki bardziej uniwersalne, dla marek parasolowych lub mające łączyć w sobie więcej różnorodnych cech. Wyzwaniem są także pewne grupy abstrakcyjnych usług i idei.
Duży wpływ na cenę ma także otoczenie, konkurencja, z którą musimy się zmierzyć. Nie jest prosto o orginalny, świezo wyglądający logotyp w branży, w której funkcjonuje mnóstwo brandów, a ich wygląd jest zdefiniowany przez charakter produktów.
Trudno także przygotować znak graficzny, jeśli ramy dla brandu są ściśle wyznaczone już przez funkcjonujące marki. należy wtedy umiętjętnie balansować między klasycznym rozwiązaniem, a powiewem świezości, aby nie popełnić plagiatu, ale jednocześnie nadal pozycjonować znak w odpowiedniej przestrzeni.
Trudno jednoznacznie określić cenę, można przyjąć przedział od kiluset odo kilkutysięcy złotych.
Po prostu zadaj pytanie,
ile będzie kosztował logotyp dla Ciebie?